Gå til hovedindhold

Som beboer kan du forvente

Som beboer kan du forvente. At medarbejderne arbejder på at give dig mest mulig indflydelse på dit eget liv. Du får tildelt en fast kontaktpædagog, som vil være den medarbejder, der primært tager sig af de opgaver, du har brug for støtte til.

Hvilke opgaver det er, finder I ud af sammen; evt. sammen med dine pårørende, hvis du ønsker dette.

Typisk vil opgaverne være:

  • Gennemgang af post. Er der post, du skal støttes i at forholde dig til?
  • Økonomi: betaling af regninger
  • Bankforretninger
  • Personlige indkøb; evt. med støtte
  • Støtte ved praktiske gøremål; f.eks. tøjvask, skift af linned og rengøring. Du skal selv deltage; hvis du ikke kan eller vil, kan vi hjælpe dig med at bestille Hjemmeservice.
  • Støtte til indgåelse af aftaler; f.eks. frisør, lægebesøg etc..
  • Generelle samtaler om løst og fast; hvordan har du det; konfliktløsninger etc.
  • Evt. individuelle behov

Nogle opgaver varetages løbende; andre venter til din hjemmedag.
Hjemmedage ligger hver anden uge i tidsrummet kl. 9.00 - kl. 14.30; typisk samtidig med en bofælle.

Vores forventninger til beboere i vores Bofællesskaber:

Vi forventer, at du deltager aktivt i fællesskabet, og at du er indforstået med at indgå i fællesskabet på de beskrevne vilkår. Særligt vigtigt er:

  • Flertalsbeslutninger vedrørende indkøb, feriedestination etc.
  • Ligelig betaling for ovenstående
  • Betaling af servicepakker og eventuelle faktureringer via PBS

Desuden forventer vi, at du fortæller til medarbejderne i Bofællesskabet, hvis der er noget, du er utilfreds med. Så kan vi tale om, om vi skal/kan gøre noget ved det.